George Safta

Sunt ceea ce aleg sa fiu!

Facultate sau muncă?

Este o întrebare destul de bună, zic eu. De ce?

Sunt foarte puțini cei care gasesc un mod de a îmbina facultatea cu munca și să mai prindă și câteva ore de somn. Ori te duci la facultate și treci pe la muncă cand poți (ceea ce nu va accepta niciun șef/patron întreg la minte), ori te duci la muncă și treci pe la facultate când poți (ceea ce nu suna rău).

Mi se pare destul de normal să te duci la muncă, că de, suntem tineri și avem nevoie de bani. Nu toți se trag din familii înstărite care să le umple contul în fiecare săptămână odraslelor și unii sunt nevoiți să mai și lucreze pe timpul facultății. Ai putea să îmbini facultatea cu munca destul de ușor în condițiile în care mai treci din când în când pe la facultate să-ți iei teme și bibliografii. Mie unul, mi se pare normal să treci pe la facultate cand poți, la eventuale seminarii pentru aprofundarea unor materii și apoi pentru examen să înveți din bibliografii. Oricum, aproape la toate cursurile la care te duci ți se predă aceași materie care o gasești și în carte.

Mulți dintre profesori sunt întelegători și te mai lasă să pleci câteodată de la curs/seminar pentru că a apărut vreo problemă la locul de muncă sau pentru că trebuie să intrii mai devreme. Dar ce te faci când unul dintre ei se gândește să pună prezență obligatorie 99,99%? Nu faci nimic… Te duci ca un student silitor care vrea să intre în examen, să termine odată facultatea pentru că nu i-a ajutat prea mult și a facut-o mai mult ca să se aleagă cu o diplomă. Apoi aflii că nu te poți încadra în orarul de la muncă și lași baltă jobul.

Problema mea este simplă. Am fost ”dat afară” de la muncă pentru că nu pot să ajung când au nevoie de mine. Singurul motiv pentru care am ales să nu las facultatea acum, este că părinții mei au plătit atât de mult ca eu să rămân în facultate încât nu cred că o să-i pot răsplăti vreodată. Asta, și probabil faptul că sunt în ultimul an și dau licența la vară.

Desigur, aveam și eu planuri cu banii pentru Crăciun, Revelion, dar ce să-i faci… Acum am ajuns din nou la mâna părinților, ceea ce este foarte jenant pentru un tânăr de 21 de ani. Cum Dumnezeu să te bucuri de viață când 17 ani din viață îi petreci în diverse centre de învățământ (destul de proaste), iar restul te gândești că ai nevoie de bani și trebuie să lucrezi?

Și statul se mai întreabă de ce le pleacă tineretul. Simplu, pentru că nu știți să aveti grijă de ei și le ignorați orice tentativă de afirmare sau dezvoltare profesională.

E greu fără bani

Să auzim numai de bine, că de rău ne-am săturat!

Single Post Navigation

7 thoughts on “Facultate sau muncă?

  1. Un taliban on said:

    – Salut Sergiu! Vai, de cand nu ne-am mai vazut! Ai terminat Dreptul?
    – Da, sunt licentiat!
    – Bravo, ma bucur! Vreau si eu un meniu Big Mac mare…

  2. chereji on said:

    degeaba ai facultate daca nu ai loc de munca…in ziua de astazi nu mai conteaza studi…..bani sa fie 😐 🙂

  3. Şi mai amuzant este să-i vezi pe profesori când dau sfaturi “angajaţi-vă, o să vă prindă bine la C.V.” dar “prezenţa la cursul meu este obligatorie”!

  4. Sau sa te cheme intr-un program de internship si sa-ti dea sfaturi prietenesti. La modul: ai potential, esti ambitios, dar ar trebui sa incepi sa-ti cauti in alta parte, zbate-te, lupta pentru ce-ti doresti si nu te da batut. Come on! Pai si eu pentru ce sunt aici?Dati-mi o sansa sa va arat de ce sunt in stare, ma multumesc si cu o umbra de salariu!…toti vand numai vise, realitati nu serveste nimeni 😉

  5. antonia on said:

    E o decizie grea – si totusi usoara!
    Daca stam sa ne gandim ca mai demult oamenii nu faceau scoala, dupa care faceau 4 clase, dupa care 8, acum 12, facultate, masterat, doctorat si mai stiu eu ce… si tot nu e de ajuns!
    Cred ca trebuie sa faci ce-ti place! Am citit un articol foarte dragut si pe 155.ro despre facultate!
    Ce spuneti?

Leave a Reply

